WHEN YOU CALL MY NAME I´LL COME RUNNING. I´LL ALWAYS BE THERE

Vilken dag
Jag måste börja med att ursäkta att jag inte bloggade igår. Men det var så att jag sörjde att min katt var försvunnen.
Idag fyllde rasmus år- GRATTIS RASMUS!!
Dagen började som vanligt, en kort sväng ut med Julle.
Grynet försvann i Torsdags och jag måste erkänna att jag var orolig. Hon brukar liksom alltid hänga runt huset. Följa en vart man än går. Det är inte likt henne att vara borta så länge.
Som jag sa så började dagen men att jag och Rasmus tog ut Julle, och när vi gick förbi järnvägen så hörde vi "Miaw"" (eller hur katter nu låter) från skogen.
Så vi sprang hem med Julle och hämtade pappa och sprang dit igen.
Återigen hörde vi kattljud komma från andra sidan järnvägen. Jag kännde på mig att det var Grynet.
Så jag klättrade över stängslet och sprang över järnvägen. Ljudet blev mer och mer tydligt destå längre in i skogen jag kom.
Då skriker mamma (som också hade vandrat dit) "Hon är ju i trädet!"
Så jag tittar runt och skriker tillbaka "vilket!?"
"Björken" svarar hon.
Så jag tittar upp. Och högt, högt upp i trädet ser jag min lilla Grynis. Stående på en gren lutande ner mot mig.
Så jag slänger av mig min jacka och börjar klättra upp till henne.
Mina ben darrade, jag var så himla rädd. Jag tar tag i henne och sätter henne på min rygg och säger "Håll i dig katta"
Men hon blev liksom rädd så hon hoppde tillbaka till trädet. Jag tar tag i henne igen. Samtidigt som pappa kommer dit. "Släng ner henne jag fångar henne" säger han.
Så jag gör det. Men hon blev så rädd att hon rev upp hela min kind när hon försökte hålla sig kvar. AJAJAJ
Sen när jag skulle ner från trädet så snubblade jag till eller något, så jag ramlar ner. Haha
Mitt huvud landade typ 5dm ifrån en sten. Det kunde ju ha gått illa.
Men det gör inget att jag har ont och att min kind är svullen. För jag räddade någon jag älskar=)
Stackars liten som har varit fast där uppe i flera dagar.

Efter att alla som skulle gratta Rasmus hade åkit hem drog vi till västerås. Så jag fick mig en liten shoppingtur. Men jag hittade typ inget. 2 tröjor från GT och 2par skor från skopunkten. Lite! Jag vet!
Men jag är ändå glad. Jag ska dit nästa helg igen.
Nu ska jag avnjuta Lördagen till max med en glass i min hand och någon rolig film på TV'n.
Eller kanske inte. Jag måste nog göra klart Naturkunskapsläxan.

Imorgon bloggar jag igen. Tjingeling


/a

Kommentarer
Postat av: CLIP

tjingeling, hah=)

2009-09-12 @ 21:21:55
URL: http://clip.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0