BEBí, BEBISTE, BEBíO, BEBIMOS, BEBISTEIS Y BEBIERON

Efter skolan idag hände en rolig och knäpp sak. Jag + mor och bror gick hem till mina kusiner och hälsade på... som ni vet är min morbrors fru från Brasilien, och hennes föräldrar är hemma i Sverige och hälsar på. Där hemma satt jag vi bordet och drack lite glögg och tränade på spanska läxan, och jag passade på att fråga Aline hur man böjer verbet Beber- om det heter ellos bebió eller inte, men hon var osäker så hon gav mig en skiva med massa olika verb på. Nackdelen är att den inte är svensk- spansk utan portogues- spansk, men jag vill ju bara läsa hur man böjer de spanska verben, så jag lånade den.
Väl hemma märkte jag att man behöver en kod för att installera, notera att jag uppfattade det fast att det stog på portougisiska (?) BRA JOBBAT AMANDA. Så jag ringde väl dit och gissa vem som svara?!...Alines pappa som inte kan svenska. Så här lät nog konversationen:
Jag. "Eh...Aline"
Jairo. "Majsdka Jasjal sjakd sdnjksad sandhfsoajdpsands adsa" (Ni förstår....)
Jag. "?"

Jennifer (jag trodde att det var Aline): " Jag har fångat alla apor"
Jag: "Eh jaha"
Jennifer: " Men jag har fångat alla apor"
Jag: "Vem är det här, jennifer det här är inte Rasmus!!!, det är Amanda!(min lillebror)"

Jennifer: "Åh nej,,,gud vad pinsamt, men han gav ju mig telefonen"
Jag: " jag skulle prata med Aline"
Jennifer: "Aliiiiiiiiineeee"

Aline: "Hej"
Jag: " Jag tror att man behöver en kod för att installera"
Aline: "Okej, jag tittar efter"
Aline: " EEDV"
Jag:" EEVV"
Aline: "Nej D som i David, sen 50010000"
Jag: " Det kommer inte upp att man kan gå vidare"
Aline: "Vad står det då"
Jag: " Jag kan inte läsa"
Aline: "Jo, försök"
Jag säger några ord på Spanska, och sen så frågar hon om jag skrev med stora bokstäver, vilket jag såklart inte hade gjort. Problemet löst.
Jag: " Rasmus ville prata med Jennifer också, men tack för hjälpen"
Rasmus: " Det var faktiskt Amanda som pratade"

Aline: " Ehh?? Jag vet.   (Rasmus trodde såklart att det var Jennifer han pratade med.
I våran släkt hör vi inte skillnad på varandra i telefonen!!!

Kommentarer
Postat av: CLIP

HAHAHAHAHAHAHAHHAH! JAG HAR FÅNGAT ALLA APOR! DET RÄDDADE MIN DAG:)



OCH, DET ÄR SANT. DU OCH RASMUS LÅTER EXAKT LIKA! PRECIS.

VARFÖR SKRIVER JAG MED BIG LETTERS?

2009-11-11 @ 19:53:41
URL: http://clip.blogg.se/
Postat av: hanna

ofta man böjer beber så som det står i rubriken? ;D

är det inte bebo bebes bebe bebemos bebeis beben? ;d

ajja, fin blogg! :)

2009-11-12 @ 21:32:16
URL: http://emmhanna.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0